Žáci 1. a 2. tříd se zúčastnili programu MÉĎOVÉ
Program „Méďové“ vznikl na motivy známé pohádky Maruška a medvědi. Maruška zabloudí v lese k chaloupce medvědů, sní jim večeři, zničí židličku a jen tak tak vyvázne. Při modelových situacích byly děti postaveny před otázky, co s tím, když něco provedou, jaké je to být v kůži rodičů….. Potom přemýšlely nad tím, jak vše napravit a jak je možné nesprávným situacím předcházet. Na úvod byly zařazeny uvolňovací techniky, jako např. honička se zachraňováním, tvorba živých obrazů. Následovalo seznámení s pohádkou, kdy jedna lektorka četla a druhá rozehrávala situace. Později děj příběhu přehrávaly děti. Překvapením byla lektorka v roli policistky, která měla vyřešit, zda půjde Maruška za své chování do výchovného ústavu. Děti se tak ocitají v rolích Marušky a jejich rodičů a snaží se navrhnout nápravu. Pro nejmladšího Méďu každý vyrobil malý dárek. Po všech aktivitách následovala malá reflexe. Na závěr dostaly děti omalovánku s pravidly pro řešení problémové situace a na ochutnávku malý kalíšek medu.
Program patřil do oblasti prevence rizikového chování a měl za úkol uvědomit si následky nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Děti se učily vyjadřovat svoje pocity, myšlenky, pracovat ve dvojicích a skupinách.
Žáci 3.tříd se zapojili do online programu JONATHAN A RSB
Dne 4. května 2021 se třídy 3.A a 3.B zúčastnily online preventivního programu s názvem „Jonathan a RSB“. Dětem byl přečten příběh o Jonathanovi, který se přestěhoval a v nové škole se setkal s novými spolužáky, kteří ho začali šikanovat. Děti se střídaly ve skupinách a zkoušely si danou situaci zahrát. Potom navrhovaly své nápady na řešení daného problému. Lektoři byli dobře připravení, hráli společně s žáky, měli připravené pomůcky a převleky. I přesto, že to byla beseda online a nemohli jsme si to vyzkoušet živě, moc nás to bavilo.
Žáci 4. a 5. tříd absolvovali online program HUSTEJ NET
Program „Hustej net“ seznamoval velice zábavnou formou žáky s nástrahami internetu. Prostřednictvím her a diskusí prozkoumaly děti několik situací ze života. Pracovaly i ve skupinkách a zamýšlely se nad bezpečným využíváním internetu. Zároveň byly poučeny o neuváženém chování a o možných způsobech pomoci v případě kybernetického útoku. Na závěr společně s lektory sestavili žáci pravidla, kterými by se měli řídit při využívání internetu.
Všechny programy se žákům i pedagogům velmi líbily a rádi aktivit Sdružení D využijeme i v dalším školním roce.
Mgr. Jana Vytřísalová
Zřizovatel školy: